چه کفش های مناسب پا هستند؟

کفش عملکرد زیادی در سلامت بدن دارند. آنها از پاهای ما محافظت می کنند. آنها وزن بدن ما را همچون بالشتک نگه می دارند. آنها می توانند احساس راحتی یا شیک بودن به پای ما دهند که امیدوارم هر دو! یافتن کفش مناسب و اطمینان از مناسب بودن آن برای شاد نگه داشتن پا و بدن مهم است. کفش های نامناسب می توانند دردناک باشند و باعث مشکلات پا مانند نازک ، میخچه ، پینه ، انگشت چکشی، ورم کف پا ، شکستگی  و موارد دیگر شوند.

این نکات را از جراحان ارتوپدی پا و مچ پا دنبال کنید تا کفش مناسب خود را پیدا کنید:

 

  • پای خود را اندازه بگیرید. اندازه و شکل پای شما می تواند با گذشت زمان تغییر می کند. به این تفکر اعتماد نکنید که شما همیشه از اندازه خاصی استفاده کرده اید.

 

  • کفش های خود را روی پای بزرگتر قرار دهید. بیشتر افراد یک پا بزرگتر از پای دیگر دارند ، بنابراین مطمئن شوید که هر دو پا را اندازه گرفته اید.

 

  • در پایان روزی که پاهای شما بزرگترین است اندازه گیری شوید. وقتی در طول روز بیدار هستید ، پاهایتان متورم می شوند . شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که در طول روز راحت هستید و نه فقط هنگام صبح که از خانه بیرون می روید.

 

  • فقط به اندازه کفش اعتماد نکنید. درست مثل لباس ، سایز مشخص شده در داخل کفش بسته به مارک متفاوت است. بنابراین اندازه کفش شما فقط یک نقطه شروع در انتخاب کفش مناسب است.
  • به شکل کفش نگاه کنید. مطمئن شوید که شکل کفش شبیه شکل پای شماست و با پای شما متناسب است.
  • برای باز شدن کفش ها به مرور زمان برنامه ریزی نکنید. هنگام خرید آنها باید مناسب باشند.

 

  • عرض کفش را بررسی کنید. سینه پای شما (وسیع ترین قسمت درست قبل از شروع انگشتان پا) باید به راحتی در وسیع ترین قسمت کفش قرار بگیرد.

 

  • عمق کفش را بررسی کنید. کفش باید به اندازه کافی عمیق باشد که متناسب با انگشتان پا باشد ، به خصوص اگر انگشت چکشی یا شرایط دیگری دارید. اگر جعبه پنجه کفش خیلی کوچک باشد ، انگشتان پا به بالای کفش می مالند و پینه یا زخم می شوید.

 

  • فضای انتهای کفش را بررسی کنید. بایستید و مطمئن شوید که 3/8 “یا 1/2” (تقریباً به اندازه عرض انگشت شما) بین بلندترین انگشت (معمولاً انگشت دوم) و انتهای کفش وجود دارد.

 

  • همیشه بایستید و با کفش راه بروید تا ببینید کفش راحت است ، مناسب است ، یا جایی را نکشید یا مالش ندهید. هنگام راه رفتن نباید پاشنه شما بلغزد.

 

نکات اضافی
کفش را با فعالیت خود مطابقت دهید

کفش های ایده آل شما بر اساس فعالیتی که می خواهید هنگام پوشیدن انجام دهید تغییر خواهد کرد.

  • کفش های مخصوص دویدن مخصوصاً طراحی شده اند تا بالشتک مناسب پاشنه و انعطاف پذیری انگشتان پا را که ورزشکاران نیاز دارند ، فراهم کنند.
  • کفش های پیاده روی دارای پاشنه جذب کننده ضربه هستند و در قسمت بالایی کف پا خم می شوند.
  • کراس ترینرها اغلب کفش های همه منظوره خوبی برای ورزش عمومی هستند.
  • کفش بسکتبال مخصوص بسکتبال است و اگر زیاد پیاده روی کنید ممکن است بهترین انتخاب نباشد.
  • کفش های دوچرخه سواری سخت تر هستند و به شما کمک می کنند تا با راندمان بیشتری رکاب بزنید اما در بیشتر فعالیت ها به خوبی کار نمی کنند.
  • کفش های مجلسی یا اداری می توانند راحت باشند و همچنین زیبا به نظر برسند. بسیاری از کفش های مجلسی و اداری اکنون با یک شبیه به کفش کتانی مانند ساخته شده اند که بالشتک و آج بهتر و پشتیبانی بهتر از قوس را فراهم می کند.
  • لوفرهای گران قیمت ایتالیایی برای همه مناسب نیست.

 

همیشه به دنبال کفش مناسب باشید

برخی از اصول اساسی یک کفش خوب شامل پاشنه بالشتی ، زیره محکم است که به راحتی نمی پیچد و خم نمی شود و بسته به نوع کفش انعطاف پذیری در ناحیه مناسب دارد.

اگر قسمت بالای کفش از ماده ای قابل تنفس و نرم ساخته شده باشد ، پوشیدن آن برای مدت طولانی راحت تر است و باعث مالش یا تحریک پوست می شود.
قسمت بالایی کفش باید بند داشته باشد تا با فعالیت به راحتی پا را در جای خود نگه دارد.
باید مقداری تکیه گاه قوسی در کفش یا درج داخل کفش وجود داشته باشد. بسیاری از کفش ها می توانند ساخته شوند تا به سادگی با برداشتن درج کارخانه و جایگزینی آن با یک ارتوز خارج از قفسه ، بهتر جا بیفتند.

 ارتزهای سفارشی به ندرت ضروری هستند و برای اختلالات خاص پا باید توسط جراح ارتوپدی پا و مچ پا تجویز شوند.

پیروی از این مراحل به حداقل رساندن مشکلات پا ، و به سلامت پا کمک می کند. اگر دچار مشکلات پا یا مچ پا هستید ، با یک جراح ارتوپدی پا در نزدیکی خود صحبت کنید.

مقاله اصلی توسط دانیل فاربر ، آخرین بررسی توسط اندرو روزنبام

ترجمه از گروه اکسین

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0