انتخاب کفش ورزشی مناسب برای پا

سبک های کفش های کتانی به طور مداوم در حال تکامل هستند ، در شکل ظاهری آنها و همچنین در عملکرد آنها. گشتن در میان مارک های کفش ورزشی و سبک های مختلف می تواند گیج کننده باشد ، به خصوص با تمام ویژگی های ظاهرا کفش با فن آوری بالا. ورزشکاران و متخصصان پزشکی ورزشی تمایل دارند که با ویژگی های کفش ورزشی و اینکه چگونه هر یک از آنها می توانند از یک نوع پا یا فعالیت خاص بهره مند شوند ، در جریان باشند. اما ورزشکاران تنها افرادی نیستند که می توانند از یافتن کفش مناسب برای نوع پا یا سطح فعالیت خود بهره مند شوند. برای هر سطح فعالیتی ، کمک می کند تا بدانید که چگونه یک مدل خاص کفش یا ویژگی خاص می تواند از پاهای شما پشتیبانی کند.

نحوه خرید هوشمند کفش های ورزشی
مهمترین نکته ای که هنگام خرید کفش ورزشی باید به آن توجه کنید ، مناسب بودن کفش و سپس درجه پشتیبانی یا ثبات مورد نیاز شماست. به طور کلی بهتر است کف پا را در آخر روز بخرید تا تورم طبیعی که هنگام ورزش ایجاد می شود را تقلید کنید.

اگر کف پا صاف دارید یا پاهای شما بیش از حد است اندام ها ، کفش هایی با درجه پایداری بالاتر ، برخلاف سبک های خنثی یا مینیمالیستی ، معمولاً احساس بهتری خواهند داشت.

اگر قوس معمولی دارید و از نظر پا و زانو مشکلی ندارید ، کفش هایی با قابلیت پشتیبانی یا پایداری اضافی ممکن است لازم نباشند – مگر اینکه آنها را ترجیح دهید. شدت فعالیت شما نیز باید در انتخاب کفش ورزشی تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال ، اگر مرتباً در زمینهای ناهموار راه می روید یا می دوید ، کفشی با زیره ناهموار – مانند کفش مخصوص دویدن دنباله – گزینه خوبی خواهد بود.

کفش های مینیمالیستی
سالها است که سبک کفش های ورزشی به سمت حمایت بیشتر پیشرفت کرده اند ، به خصوص که دویدن و سایر ورزش های پرمخاطب محبوبیت پیدا کرده اند. درست همانطور که کفش های کتانی کف پا و ضخیم مانند Skechers Shape-ups محبوبیت خود را از دست می دهند ، سبک های مینیمالیستی نیز به وجود آمد. شوق کفش مینیمالیستی از علاقه بیشتر به دویدن پابرهنه متولد شد. دویدن پابرهنه به معنای واقعی کلمه می تواند به معنی دویدن بدون کفش باشد ، یا می تواند به دویدن در سبک کفش مینیمالیستی اشاره کند ، که توسط کفش FiveFingers دستکش مانند ویبرام محبوب شده است.

کفش های مینیمالیست یک کف نازک دارند ، از پاشنه تا انگشت پا تغییر کمی دارند و هیچ تغییری ندارند. کفش به راحتی قابل انعطاف است و برخی از سبک ها مانند Nike’s Free Run و Flex Run دارای شیارهای عمیقی در کفی هستند تا امکان خم شدن بیشتر را فراهم کنند. این تاثیری را ایجاد می کند که به میانه پا و انگشتان پا اجازه می دهد تا بیشتر خم شوند ، که در این صورت می توانید یک مشکل دردناک انگشتان پا مانند برانداز داشته باشید.

وقتی از آنها س askedال می شود که چرا کفش های پا برهنه یا مینیمالیستی را انتخاب می کنند ، مردم اغلب می گویند ترجیح می دهند بیومکانیک طبیعی پا و بدن را تجربه کنند. به عنوان مثال ، دویدن در کفش مینیمالیستی ، که پشتیبانی کمتری نسبت به کفش دویدن سنتی دارد ، باعث می شود که عضلات پا و پایین ساق پا برای حفظ ثبات پا و کاهش ضربه زمین ، کمی بیشتر کار کنند. از لحاظ تئوری ، این تقویت می تواند باعث کاهش مشکلات پا ، مانند چکش یا ورم کف پا شود.

یک مشکل با این مفهوم این است که پاهای بزرگسالان قبلاً به صورت صاف ، قوس بلند (برآمدگی) یا قوس خنثی شکل گرفته اند. به همین دلیل است که افراد با کف پا صاف اغلب احساس راحتی نمی کنند یا در پوشیدن کفش های مینیمالیستی مشکلی ندارند. بنابراین اگر کف پای شما صاف می باشد و می خواهید کفش های مینیمالیستی را امتحان کنید – برای جلوگیری از آسیب دیدن ، آنها را خیلی کم کم بشکنید ، اما توجه داشته باشید که این سبک ها مناسب شما نیستند. برخی از مبتلایان به آرتروز یا التهاب مفاصل نیز می دانند که عملکرد آنها در کفش های ورزشی با پشتیبانی بیشتر بهتر از کفش مینیمالیستی است.

کفش برای حداکثر پشتیبانی و کنترل حرکت
اگر مشکل خاصی در پا دارید مانند آرتروز ، التهاب التهاب مفصل ، یا ورم کف پا ، یا بیش از حد تلفظ می کنید ، کفش های ورزشی با کنترل حرکت بهترین هستند. از کجا می دانید کفشی کنترل حرکت دارد؟ یکی از ویژگی هایی که به راحتی دیده می شود قسمت میانی کف کفش است که دارای یک ارتفاع یا قوس دارای پوسته پلاستیکی سخت است. به نظر می رسد این ویژگی پاشنه را از ناحیه جلوی کفش جدا می کند. کنترل حرکت درجه بالاتری از ثبات را به کفش می دهد که در برابر خارش پا مقاومت می کند. پروناسیون بیش از حد می تواند منجر به مشکلاتی از جمله التهاب تاندون ، فاسییت کف پا و مشکلات زانو شود.

کفش های پایداری
کفش های ورزشی Stability به سادگی کفش های کتانی هستند که پشتیبانی خوبی دارند اما کنترل کمتری نسبت به کفش کنترل حرکت روی حرکت پا دارند. کفش پایداری انتخاب خوبی برای پاهایی است که بیش از حد زیاد نمی شوند و یا به پشتیبانی بیشتری نیاز دارند. آنها معمولاً هر کسی که کمی انعطاف پذیری در کفش خود دوست داشته باشد به جای سبک های سفت و سخت کف پا ، آنها را ترجیح می دهد. نیو بالانس ، آدیداس و نایک سه شرکتی هستند که در کفش خود از اصطلاح “ثبات” استفاده می کنند

توسط کاترین مویر ، DPM در 25 مارس 2020 توسط کریس وینسنت ، پزشک ، مورد بررسی پزشکی قرار گرفت

مطلب فوق توسط گروه تحقیق اکسین به فارسی برگردانده شده و در جهت بالابردن اطلاعات خواندگان قرار داده شده
John Doe
Designer

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0